PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak placic z USA do Polski za zdalna prace ?

  • 1. Data: 2002-07-24 10:43:33
    Temat: Jak placic z USA do Polski za zdalna prace ?
    Od: "Pracodawca" <i...@p...onet.pl>

    Prowadze firme komputerowa chcialbym zatrudnic pracownikow w Polsce.
    Naplynelo do mnie sporo zgloszen i wyglada to bardzo interesujaco.

    Chcailbym placic co tydzien tak jak tu (US) jest przyjete.
    Sadze ze to bardziej motyeujace niz czekanie miesic na wyplate.
    Problem pojawia sie w koszcie transferu.

    Normalnie tu wysyla sie poczta imienny czek za wykonana prace. Jest to
    szybkie i bezpieczne.
    Czy taki czek corporacji amerykanskiej mozna skasowac w Polsce?
    Ile to kosztuje , ile to trwa?

    Przychodza mi inne nastepujace inn pomysly.
    Co jest najbardziej ekonomiczna metoda?

    1 Wire transfer,
    2 imeinne czeki podrozne (podroznicze?)
    3 credit card, odwrocenie transakcji kupna np w naszej firmy internetowych
    sklepach
    4 money order , czy to jest praktykowane
    5 cashier check, jak jest roznica w koszt/szybkos wobec zwyklego czeku ?

    jakie sa legalne aspekty takich tranzakcji od strony Polskiej?

    Pozostaje jeszcze inna mozliwosc przslac zaufanej osobie wieksza porcje i
    zangazowac ja do robienia payrolu. Tu pojawia sie przynajmiej podatek od
    darowizny(czy tak?) i problemy z rozliczaniem ze strony US.

    Henryk Kulczycki
    (773) 685-8205

  • 2. Data: 2002-07-24 11:28:56
    Temat: Re: Jak placic z USA do Polski za zdalna prace ?
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

    Zadne takie amerykanskie wynalazki.
    Ludzie w Polsce niech zaloza sobie konto w Pekao SA i niech dostaja przelew.
    Bedzie prawdopodobnie na drugi dzien na ich koncie.
    Jezeli co tydzien to dla Ciebie zbyt duze koszty to obetnij im z wyplaty, albo
    zapytaj czy nie
    woleliby wiecej ale co miesiac.

    mat

  • 3. Data: 2002-07-24 12:10:33
    Od: "seti" <s...@i...spamm.pl>

    najszybciej i najprosciej przelew bankowy ... np. do PeKaO S.A.

  • 4. Data: 2002-07-24 12:20:36
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

    Użytkownik "seti" <s...@i...spamm.pl> napisał w wiadomości
    > najszybciej i najprosciej przelew bankowy ... np. do PeKaO S.A.

    taaa, za 50 dolarów.

    kk

  • 5. Data: 2002-07-24 12:28:19
    Od: "KK" <k...@c...pwr.wroc.pl>

> [...]
    > zangazowac ja do robienia payrolu. Tu pojawia sie przynajmiej podatek od
    > darowizny(czy tak?) i problemy z rozliczaniem ze strony US.

    Koszty przelewow do polski sa zwykle dosyc wysokie, czy to przez western
    union, czy tez przez pekao sa.
    Pekao sa oferuje w tej chwili usluge money gram, pieniadze sa w ciagu
    klikunastu minut do odebrania w Polsce, ale koszt jest jeszcze wyzszy.
    Tanim sposobem placenia sa czeki. Realizacja czeku od osoby fizycznej w
    peako sa to 10 zł, ale tez miesiac oczekiwania. Pozostalych metod nie
    mialem okazji probowac.
    Zadaj to samo pytanie na pl.biznes.banki, albo wejdz na strone internetowa
    dowolnego banku np. pekao sa (www.pekao.com.pl), albo najlepiej zadzwon do
    ktoregos z bankow i dopytaj sie o koszty.
    Zreszta osoby zainteresowane moga to zrobic same tutaj w Polsce.
    kk

  • 6. Data: 2002-07-24 12:50:49
    Od: "seti" <s...@i...spamm.pl>

    > taaa, za 50 dolarów.

    ni pisalem ze najtanszym ... ;-)

  • 7. Data: 2002-07-24 13:20:56
    Od: "wm" <w...@p...onet.pl>

    Przelewy w systemie SWIFT. Obsługuje je Inteligo.

    Pozdrawiam
    wm