PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ile można dorobić na zasiłku?

  • 11. Data: 2004-01-16 10:57:20
    Temat: Re: Ile można dorobić na zasiłku?
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:bu84o9$b63$1@inews.gazeta.pl...

    > Dalej pozostaje to praca na czarno i nie widze specjalnej roznicy z
    > zatrudnieniem calkiem nielegalnym.
    > natomiast obecne rozwiazania wykluczaja legalne rozwiazanie z typowych
    zajec
    > dorywczych, okazjonalnych. Bezrobotny nie chcac utracic prawa do zasilku
    lub
    > statusu bezrobotnego, nie ma prawa nawet rozniesc ulotek reklamowych, ani
    > przebrac sie za hobbita i przez 3 dni zachecac ludzi do obejrzenia seansu
    > spacerujac przed kinem.

    A w jaki sposób wykluczają? Owszem, lekko utrudniają życie, ale nie
    wykluczją!!!
    W przypadku _legalnej_ pracy bezrobotny zgłasza taki fakt i jest wyłączany z
    ewidencji osób
    bezrobotnych. Po zakończonej pracy ponownie rejestruje się (w ciągu 5 dni) i
    nabywa prawo
    do zasiłku na okres uzupełniający.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 12. Data: 2004-01-16 18:17:28
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    krzysztofsf wrote:
    > Dalej pozostaje to praca na czarno i nie widze specjalnej roznicy z
    > zatrudnieniem calkiem nielegalnym.
    kwota zasilku wyplacana takiej osobie. z podatkow.

    marcin

  • 13. Data: 2004-01-16 18:18:58
    Od: Marcin Smieszek <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>

    krzysztofsf wrote:
    > Dalej pozostaje to praca na czarno i nie widze specjalnej roznicy z
    > zatrudnieniem calkiem nielegalnym.
    takiej osoby nie trzeba byloby ukrywac np. w wyapdku kontroli PIP -
    rozwiazanie byloby wrecz idealne dla firm budowlanych.
    za tanie pieniadze (np. te 199zl) mieliby czarnych nietykalnych
    pracownikow i swiety spokoj.

    marcin

  • 14. Data: 2004-01-16 21:32:01
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ewidencji osób
    > bezrobotnych. Po zakończonej pracy ponownie rejestruje się (w ciągu 5 dni)

    Tutaj post bedacy odpowiedzia na Twoj, o podobnej tresci jak obecny. Nie
    widze, zebys sie ustosunkowal.odnosnie utraty mozliwosci kontynuacji
    pobierania zasilku przerwanego okazjonalna krotka praca. Rozumiem, ze autora
    posta zle poinformowano?
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.p
    raca.dyskusje&aid=28544066

    Przy okazji, jak sobie wyobrazasz wyrejestrowywanie sie na jeden dzien,
    jeski ktos np sprzedal jeden abonament telewizji cyfrowej, lub zalapal sie
    na jedn dzien roznoszenia ulotek? Ma sie wyrejestrowac na dzien roznoszenia
    ulotek czy na dzien wystawienia umowy zlecenia za ta czynnnosc? Jesli caly
    miesiac probuje sprzedac abonament telewizji cyfrowej i udalo mu sie to
    jednorazowo, co daje kilkadziesiat czy kilkanascie zlotych jednorazowej
    prowizji, to wyrejestrowywuje sie na miesiac czy na ten jeden dzien, ten gdy
    sprzedal? caly czas pisze o okazyjnych, dorywczych pracach ludzi probujacych
    zdobyc srodki do zycia robiac rzeczy do ktorych sie nie nadaja i nie daja im
    efektu finansowego. Nie maja legalnej mozliwosci probowac.
    pzdr
    Krzysztof

    > 3mcie się.
    >
    > --
    > Waldek "Jakec" Bulkowski

    ---

  • 15. Data: 2004-01-16 21:48:11
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Marcin Smieszek" <marcin.smieszek@WYTNIJ_TO.pointblue.com.pl>
    napisal w wiadomosci news:bu96e1$t8l$3@news.onet.pl...
> [...]
    > rozwiazanie byloby wrecz idealne dla firm budowlanych.
    > za tanie pieniadze (np. te 199zl) mieliby czarnych nietykalnych

    Nie wiem, czy zanim zaczales rozwijac fantazyjnie temat, ze pisalem o
    pracach dorywczych, na male kwoty i sporadycznie, oraz o tym, ze "dorobic"
    nie moga rowniez bezrobotni bezzasilkowi.
    Ma to na celu zmuszenie ich do rezygnacji z rejestracji, obnizajac w ten
    sposob statystyki.

    Co do powyzszego, dotyczacego firm naduzywajacych dorywczych parac
    bezrobotnych, to wystarczyloby wprowadzic obowiazek dostarczania przez
    bezrobotnych umow na podst ktorych dostali swoje groszaki, aby wychwycic w
    szybkim czasie firmy naduzywajace tej metody, jak i "bezrobotnych" majacych
    stale dochody wskazujace na cytowane manipulacje.

    pzdr
    Krzysztof
    > marcin

    ---

  • 16. Data: 2004-01-19 07:42:58
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Hi!!!

> [...]
    > widze, zebys sie ustosunkowal.odnosnie utraty mozliwosci kontynuacji
    > pobierania zasilku przerwanego okazjonalna krotka praca. Rozumiem, ze

    Nie wiem dlaczego, ale do mnie ten news nie dotarł, a czekałem na niego!!!!

    Częściowo sprawa się wyjaśniła. Faktycznie podjęcie pracy może skrócić czas
    pobierania zasiłku.
    Ale dotyczy to tylko i wyłącznie zatrudnienia refundowanego, (prac
    interwencyjnych oraz robót publicznych), a do takiej
    pracy właśnie poszedł autor newsa.

    Jednak coś tu jest nie tak. Albo PUP coś czarował, albo autor coś źle
    zrozumiał. Jeśli poszedł do pracy w czerwcu, a PUP twierdzi (bo nie pamiętam
    kiedy to faktycznie weszło),
    że przepisy zmieniły się od pierwszego lipca to co to obchodzi autora postu?
    Przecież prawo nie działa wstecz. I jeśli faktycznie zaczęły obowiązowyć od
    1 lipca, to dotyczą tylko osób,
    które po tym dniu skorzystają z zatrudnienia refundowanego. No i autor
    napisał, że powiedziano mu, iż dotyczy to wszelkiej pracy - a to, za
    przeproszeniem, gówno prawda!!!

    Acha, coś mi się kojarzy, że te przepisy weszły w życie 2 lutym 2003 r.
    Czyli mogły dotyczyć autora postu.

    Jeśli chodzi o brak wynagrodzenia za pracę to spraw ewidentnie do Sądu
    Pracy....

> [...]
    im
    >efektu finansowego. Nie maja legalnej mozliwosci probowac.

    Tutaj faktycznie jest problem. Ale... zależy gdzie.
    Warto w takiej sytuacji zamiast umowy-zlecenia zawrzeć umowę o dzieło.
    I taka umowa zostaje uznana za skonsumowaną dopiero wówczas, gdy dojdzie
    do pierwszej wypłaty. Ale, niestety, nie wszyscy tak to interpretują i są
    urzędy pracy,
    które twierdzą, że to jest umowa o pracę i cześć :(

    Jeśli jest umowa-zlecenie to przecież jest w niej określony czas pracy - i
    na ten okres osoba musi się wyrejestrować.
    Wiem, że w przypadku umowy jednodniowej to kłopot (również dla urzędu - od
    cholery nowych papierów), ale tak przewiduje
    ustawa i koniec...

    A na koniec - dobra rada, dla ludzi, którzy chcą dorywczo zarobić. Jeśli
    jesteście zarejestrowani w urzędzie pracy, to koniecznie zgłaszajcie taką,
    nawet jednodniową pracę.
    Istnieje coś takiego jak Wydział Polityki Społecznej przy Wojewódzkich
    Urzędach Pracy (kiedyś nazywało się to jaśniej - Wydział Kontroli Legalności
    Zatrudnienia) - panowie
    chodzą po zakładach i sprawdzają dokumenty. Każda osoba sprawdzana jest
    również w PUP. Jeśli coś nie tak (osoba była zarejestrowana w okresie
    wykonywania pracy) - sprawa
    trafia do sądu. I pamiętajcie, żeby dokładnie sprawdzać co się podpisuje.
    Znam sytuacje, gdy pracodawca twierdził, że u niego nie będzie śladu, że
    dana osoba pracowała, a jednocześnie
    podsuwał do podpisu oświadczenie, ze przyjmowany do pracy nie jest osobą
    bezrobotną. I w przypadku kontroli okazuje się, że pracodawca jest czysty...

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski