PracaGrupypl.praca.dyskusje › [IT, Kraków] - Gdzie można odbyć praktykę?

  • 1. Data: 2006-12-07 22:53:14
    Temat: [IT, Kraków] - Gdzie można odbyć praktykę?
    Od: "OM" <o...@w...pl>

    Witam!

    Jestem studentem 3 roku informatyki w Wyższej Szkole Zarządzania
    i Bankowości w Krakowie. Obecnie przebywam na urlopie dziekańskim
    (do października 2007).

    Na studiach muszę zaliczyć 400 godzin darmowej praktyki i chciał
    bym ją odbyć w jednej z krakowskich firm branży IT.

    Programowaniem interesuje się od kilku lat. Pierwszy program
    udało mi się opublikować 4 lata temu (w mag. Chip). Dość długo
    korzystam z Delphi, ostatnio poważnie zainteresowałem się Javą.
    Znam koncepcje związane z OOP oraz angielski na poziomie
    umożliwiającym swobodne korzystanie z anglojęzycznej dokumentacji
    i oprogramowania. Próbkę tego co potrafię można zobaczyć na
    mojej stronie http://www.omdigit.com

    Proszę Was o kontakt jeśli uważacie, że kwalifikuje się do odbycia
    praktyki w Waszej firmie...

    --
    Pozdrawiam! http://www.omdigit.com
    "I have not failed. I've just found 10,000 ways

  • 2. Data: 2006-12-08 07:15:14
    Temat: Re: [IT, Kraków] - Gdzie można odbyć praktykę?
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu OM porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > (...)
    > Proszę Was o kontakt jeśli uważacie, że kwalifikuje się do odbycia
    Reasumujac... w Wyzszej Szkole Opieprzania nie nauczyli Cie korzystac z
    grup dyskusyjnych i do tego (zakladajac 40tyg tydzien pracy) kazali Ci
    odbyc 3m-ce praktyk (zazwyczaj praktyki trwaja 2tyg do miesiaca)
    A na koniec nie chce Ci sie ruszyc tylka i wyslac cv do krakowskich firm
    IT (ktorych jest mnostwo).
    pl.praca.szukana
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-12-08 10:13:54
    Od: "OM" <o...@w...pl>

    Witam!

> [...]
    > odbyc 3m-ce praktyk (zazwyczaj praktyki trwaja 2tyg do miesiaca)
    > A na koniec nie chce Ci sie ruszyc tylka i wyslac cv do krakowskich firm

    A kto powiedział, że nie powysyłam? Poza tym jeśli Ci się wydaje, że uczyć
    się trzeba wyłącznie na studiach państwowych to jesteś w błędzie.
    Fakt, są uczelnie i kierunki gdzie obowiązuje zasada płacisz-studiujesz ale
    na
    pewno nie u mnie na informie. Byli tacy co wychodzili takiego założenia,
    i owszem studiowali - pół roku. A tak w ogóle to WSZiB Krk mogę z czystym
    sumieniem polecić każdemu - jeśli chcesz możesz się naprawdę sporo nauczyć
    (cała kadra jest z AGH). Co do długości praktyk. Dłuuugo ale płakać nad tym
    nie będę.

    Jak dla mnie EOT. Napisałem tego posta dlatego, że może jakiś pracodawca
    czasem tu zagląda i być może akurat potrzebuje kogoś do pomocy...

  • 4. Data: 2006-12-08 10:40:18
    Od: "pldmachine" <k...@o...pl>

> [...]
    > (cała kadra jest z AGH). Co do długości praktyk. Dłuuugo ale płakać nad tym

    Jak dla mnie jakość szkoły to tylko wizytówka . Żadna szkoła nie nauczy cię
    tego czego praca zawodowa . Podstawy teoretyczne ( do zdobycia w każdej szkole
    IT ) + własne zainteresowanie

  • 5. Data: 2006-12-08 10:44:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 11:13:54 +0100, OM <o...@w...pl>
    w <elbe36$5mb$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Witam!

    [ ... ]
    > Jak dla mnie EOT. Napisałem tego posta dlatego, że może jakiś pracodawca
    > czasem tu zagląda i być może akurat potrzebuje kogoś do pomocy...

    W czasie 3 miesięcy praktyk to jakbyś był w stanie pomóc, to powinieneś
    normalnie pracować zawodowo.
    Raczej bedziesz stał w kącie i się patrzył, żeby za bardzo nie
    przeszkadzać.
    Bo wdrożenie pracownika zajmuje około miesiąca. A przez 2 miesiące to za
    dużo nie porobisz w dużym projekcie.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-12-08 10:45:08
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu OM porozsypywal nastepujace haczki:
    > Jak dla mnie EOT. Napisałem tego posta dlatego, że może jakiś pracodawca
    > czasem tu zagląda i być może akurat potrzebuje kogoś do pomocy...
    A ja Ci odpisalem ze napisales nie na ta grupe. Do szukania pracy jest
    grupa pl.praca.szukana
    --
    badzio

  • 7. Data: 2006-12-08 11:00:15
    Od: "OM" <o...@w...pl>

    Witam!

> [...]
    > przeszkadzać.
    > Bo wdrożenie pracownika zajmuje około miesiąca. A przez 2 miesiące to za

    A skąd wiesz? Może akurat się sprawdzę i z czasem dostanę jakieś
    poważniejsze zadanie niż "przynieś, wynieś, pozamiataj"?
    Ja bym naprawdę chciał odbyć praktykę w miejscu gdzie można
    się czegoś nauczyć. Bo przecież mógł bym sobie bez problemu
    załatwić odpowiedni papier i wpis w indeksie bez odbycia nawet
    1 godziny praktyki. Tylko po co? Ja tam wolę popracować trochę
    za darmo ale dowidzieć się czegoś o komercyjnej działalności.

  • 8. Data: 2006-12-08 11:03:28
    Od: "OM" <o...@w...pl>

    Witam!

> [...]
    > cię
    > tego czego praca zawodowa . Podstawy teoretyczne ( do zdobycia w każdej

    Też tak sądzę. Programowaniem interesowałem się na długo zanim ktoś mnie
    do tego zmuszał kolokwium czy egzaminem... Chciałbym się zahaczyć w
    jakiejś firmie i zobaczyć jak naprawdę wygląda praca informatyka w PL...

  • 9. Data: 2006-12-08 12:44:21
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 8 Dec 2006 12:00:15 +0100, OM <o...@w...pl>
    w <elbgkt$26d$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał:

    > Witam!

    > A skąd wiesz? Może akurat się sprawdzę i z czasem dostanę jakieś

    Z pracy wiem. Są projekty po 6 miesięcy, rok albo i więcej.
    Taki projekt to kupa dokumentów i kodu, często starego i jakości, że
    proszę siadać, ale przetestowanego, połatanego i działającego.
    Idea, że ktoś będzie w stanie po miesiącu produktywnie nad tym pracować
    (miesiąc na poznanie procedur firmowych, dostanie kont i tak dalej) jest
    bardzo dobrą ideą, ale w sporej części przypadków tylko ideą.

> [...]
    > 1 godziny praktyki. Tylko po co? Ja tam wolę popracować trochę
    > za darmo ale dowidzieć się czegoś o komercyjnej działalności.

    No ja wolałbym popracować trochę w komercyjnej działalności, aby
    dowiedzieć się czegoś o komercyjnej działalności.
    Jeżeli jesteś dobry, masz sznase znaleźć normalną pracę, chociażby na
    1/2 albo ileśtam etatu, spokojnie ci to się powinno zaliczyć do praktyk.
    Ale jeżeli jesteś cienki (typu: masz int[] a = new int[10], zwolnij
    pamięć, tak zdarzają się ludzie, którzy z tym mają problemy na
    developera C++/Java), to masz takie sobie szanse na praktyki.

    ja czyli jakub
    Revoke.