1. Data: 2006-10-28 19:38:18
Temat:IKEA - jakie warunki pracy
Od:"ADAM" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś z grupowiczów może podzielić się wiedzą na temat warunków pracy i
zarobków w zakładach produkcyjnych firmy meblarskiej IKEA ( w zasadzie
jest to szwedzki koncern drzewno-meblarski Swedwood AB, należący do grupy
IKEA) ? Wiem że w Polsce działa kilka zakładów tej firmy. Sam
zainteresowany jestem podjeciem pracy w aktualnie budowanym zakaładzie w
Wielbarku. Interesuje mnie szczególnie stosunek przełozonych do pracownika,
atmosfera pracy takze zarobki. Czy w zakładach IKEA obowiazuje jakiś
akordowy system pracy i tzw. "normy" ? Obecnie pracuje w FS Favorit i
niestety mam jak najgorsze doswiadczenia pod kazdym wzgledem i ODRADZAM
kazdemu prace w tej firmie (w razie zainteresowania moge napisac wiecej o FS
Favorit).

Z góry dziękuję i pozdrawiam

2. Data: 2006-12-13 19:58:18
Temat:Re: IKEA - jakie warunki pracy
Od:"Rob" <g...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Stanowczo odradzam, jesli jeszcze sie tam nie zatrudniles to skorzystaj
z jakiejs innej alternatywy, jesli juz pracujesz radze rozpoczac
poszukiwania nowego pracodawcy. Mozesz wpasc z deszczu pod rynne.
Pracowalem dla tej firmy dwa lata, jak tylko zmienil sie rynek pracy na
korzysc pracobiorcy natychmiast sie ewakuowalem i absolutnie nie zaluje
mojej decyzji (o niebo lepsze pieniadze i warunki pracy). Znam wiele
innych osob ktore uciekly z tej firmy w podobnym czasie, kiedy ja
odchodzilem. Wszyscy z nich sa zadowoleni ze zmiany miejsca pracy. Po
pierwsze swedwood nie chce placic sensownych pieniedzy. Na poczatek
umawiaja sie na jakies pieniadze (inzynierowi utrzymania ruchu
proponuja 2500-3000 brutto), wraz z obietnica podwyzki po wzglednie
krotkim czasie. Najczesciej tej podwyzki nie ma, powodow zawsze mozna
wymyslec setki a tak naprawde jest tylko jeden, nie chca dac podwyzki
bo dlaczego mieliby dac (innymi slowy - nie bo nie). Zapomnij o
wynagrodzeniu za nadgodziny, nadgodziny w przemysle produkcyjnym sa
norma, kiedy ja protestowalem domagajac sie jakiejkolwiek rekompensaty
(platne nadgodziny, premie), slyszalem w odpowiedzi ze pracuje w
druzynie i musze sie dopasowac a na moje miejsce sa inni (do dzisiaj
nie moga znalezc, zadziwia mnie ta szwedzka pewnosc siebie). Tym
bardziej bylo to irytujace, ze jest to firma, ktora doslownie spi na
pieniadzach. Grozby, ze mnie wyrzuca z pracy slyszalem pare razy w
tygodniu, po pewnym czasie sie uodpornilem, niemniej nie zaakceptowalem
faktu takiego traktowania mojej osoby. Tak sie sklada, ze znam Szweda,
ktory bedzie w Wielbarku szefem projektu, jest to czlowiek, od ktorego
nalezy trzymac sie tak daleko jak to tylko mozliwe. Psychopatyczna
osobowosc, wychodzi z niego w warunkach stresu. Potrafi wtedy czlowieka
traktowac w taki sposob, ze mozna miec wrazenie jakby przeszedl
intensywne szkolenie w dawnym UB i byl jego gorliwym funkcjonariuszem.
Nalezy pamietac, ze ryba psuje sie od glowy, tak wiec Polacy pracujacy
na kierowniczych stanowiskach sa tylko troche lepsi. Aczkolwiek nalezy
powiedziec, ze trafiaja sie tam porzadni ludzie, niestety sa unikatowi.
Generalnie szwedzi traktuja Polakow jak niewolnikow, ktorzy maja
pracowac na Szwedow i ich socjal. Rynek pracy w tej chwili jest b.
korzystny dla pracobiorcy i szkoda na zawracanie sobie glowy szwedzka
ikea.

Polecam posta "Swedwood Polska czyli jak to sie robi na prowincji",
znajdziesz w grupach na google. Trudno mi sie nie zgodzic z opinia tej
osoby.

Pozdrawiam