PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dzialalnosc gospodarcza jak zaczac i ile to kosztuje?

  • 1. Data: 2003-09-03 11:25:47
    Temat: Dzialalnosc gospodarcza jak zaczac i ile to kosztuje?
    Od: "sebinet" <s...@W...onet.pl>

    Witam,
    nadazyla sie okazja rozkrecenia nie zlego biznesu, wiec musze zalozyc wlasna
    firme. Jako absolwent nie mam o tym zielonego pojecia, czy ktos moglby mi punkt
    po punkcie wypiasac co musze pozalatwiac i gdzie sie udac? Jakie koszty wiaza
    sie z tymi zalatwieniami i ile kosztuje samo 'posiadanie' firmy?
    Zaznaczam ze pracuje na umowe o prace wiec chyba czegos tam nie bede musial
    placic.
    Dzieki serdeczne!
    pozdrowka
    seb

  • 2. Data: 2003-09-03 12:11:28
    Od: "Dora" <d...@W...onet.pl>

> [...]
    > sie z tymi zalatwieniami i ile kosztuje samo 'posiadanie' firmy?
    > Zaznaczam ze pracuje na umowe o prace wiec chyba czegos tam nie bede musial

    Więc tak: w zależności gdzie będzie ta działalnosc prowadzona (gdzie będzie
    siedziba firmy-czyli adres widniejący na późniejszych pieczątkach, na który
    będzie korespondencja przychodzić, itp) musisz się zgłosić do Urzedu Miasta
    (jeżeli na terenie miasta) albo do Starostwa (jezeli na terenie gminy). W
    kazdej z tych instytucji jest wydział Działalności Gospodarczej - tam
    wypełniasz wniosek o założenie działaloności gospodarczej. Znaczek skarbowy za
    5 zł, opłata za wpis kosztuje 100 zł (gdzieniegdzie są zniszki właśnie dla
    osób bezrobotnych, absolwentów-u nas aż 75%-więc bezrobotny (absolwent) płaci
    jedynie 25 zł:) ). Czeka się na wydanie wpisu (u nas tydfzień-w wielkim
    mieście moze dłuzej), z tym jedzie się na Oławską do urzedu statystycznego -
    po nadanie nr REGONU (wedle zakresu działalnosci jaką zadeklarowałeś sie
    zgłaszając do Ewidencji). Tam chyba się czeka 2 tyg. Następnie do Urzedu
    Skarbowego i ZUS-u zeby pozakładać swoje konta-podatkowe i składkowe.
    Oprócz takich urzedowych bieganin - jeszcze jakiś bank na konto dla firmy,
    wyrobic pieczątkę, załatwić lokal (dzierżawy) i tego typu sprawy.

    Powodzenia

    Dora (spod Wrocka)

  • 3. Data: 2003-09-03 12:46:18
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "sebinet" <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wiaza
    > sie z tymi zalatwieniami i ile kosztuje samo 'posiadanie' firmy?

    Zerknij na: http://www.kariera.korba.pl/swiat_kariery/1,11985,21
    63,art.html

    pzdr
    yamma