PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas określony - ile razy można?

  • 1. Data: 2003-01-30 22:20:33
    Temat: Czas określony - ile razy można?
    Od: "-=Przemek=-" <c...@d...alter.pl>

    Podobno teraz były jakieś zmiany w KP dotyczące tego ile razy można być pod
    rząd zatrudnionym na umowę na czas określony aby potem automatycznie nie
    zamieniła się w umowę na czas nieokreślony. Jak to wygląda obecnie?

  • 2. Data: 2003-01-30 22:27:29
    Temat: Re: Czas określony - ile razy można?
    Od: "Pata" <v...@w...pl>

    Witaj,
    podobno w nowym kodeksie pracy istnieje możliwość "umowy na czas określony"
    bez ograniczeń

    Pata

  • 3. Data: 2003-01-30 22:39:03
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

> [...]
    > rząd zatrudnionym na umowę na czas określony aby potem automatycznie nie
    > zamieniła się w umowę na czas nieokreślony. Jak to wygląda obecnie?

    Praktycznie w nieskończoność. Jest tyle sposobów na ominięcie tych
    przepisów, że umowę na czas określony możesz dostać po 10 latach pracy.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-01-31 00:32:19
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    -=Przemek=- <c...@d...alter.pl> wrote:
    > Podobno teraz były jakieś zmiany w KP dotyczące tego ile razy można być pod
    > rząd zatrudnionym na umowę na czas określony aby potem automatycznie nie
    > zamieniła się w umowę na czas nieokreślony. Jak to wygląda obecnie?

    http://www2.gazeta.pl/praca/1,36483,1101093.html

    Punkt 2. Praca okresowa

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10196 dzień życia, sprawność

  • 5. Data: 2003-01-31 07:59:41
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Niegdzie nie doczytałam się, że coś uległo aminie, jednak można zawrzeć
    umowę na okres np. 5 - 10 lat , można ją przerwać umową o dzieło - to chyba
    wszystko nadal tak wygląda. Mówię chyba gdyż akurat nie mam do czynienie z
    umowami na czas określony. Fart taka firma!!
    JR
    To jest cytat z RZeczpospolitej z Kodeksu po nowelizacji
    Art. 251. Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest
    równoznaczne w skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie
    określony, jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem
    poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego
    miesiąca.

    [Przepisu art. 251 Kodeksu pracy nie stosuje się do dnia przystąpienia
    Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej.]

  • 6. Data: 2003-01-31 09:17:07
    Temat: Re: interpretacja do odp.
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Pisałam, że nic się nie zmieniło - popełniłam pewna nieścisłość -
    interpretacja obowiązujących przepisów jest taka, że '" Do czasu wejścia
    Polski do UE pracodawcy będą mogli zawierać dowolną ilość umów na czas
    okreslony z jednym pracownikiem - zawieszenie stosowania art 25 ze
    znaczkiem 1 K.p."

  • 7. Data: 2003-01-31 09:22:10
    Od: "Tomek" <b...@o...pl>

    miało być na czas "nieokreślony"

    Tomek

  • 8. Data: 2003-01-31 12:25:19
    Od: s...@p...onet.pl

    Art. 25 ze znaczkiem prim w którym się mówi o ilości zawieranych umów na cza
    okraślony został zawieszony z dniem 29 listopada ubr. na podstawie art 6 ustawy
    z dnia 26 lipca 2002 r o znianie ustaw -Kodeks pracy oraz innych ustaw ( Dz.U.
    z 2002 r , nr 135, poz. 1146 ).Zawieszenie powyższego art. obowiązuje do chwili
    wejścia Polski do UE. Pozdrawiam.