PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co napisac w CV jak sie nigdy nie pracowalo?

  • 1. Data: 2003-01-22 08:44:16
    Temat: Co napisac w CV jak sie nigdy nie pracowalo?
    Od: "Anutka" <a...@g...pl>

    Witam,
    Mam pytanie, co moze napisac absolwent w CV jezeli nigdzie nie pracowal (a
    jak pracowal to na czarno w zupelnie inej dziedzinie niz kierunek studiow)
    Czy ma klamac? rozpisywc sie ze niewiadomo gdzie pracowal? no chyba raczej
    nie...;-)
    Pytam, bo chce zlozyc CV po firmach, a nie mam zadnego doswiadczenia. A co
    moge napisac? ze sprzatalam, ze jestem konsultantką Avonu? to raczej
    niedorzeczne.

    Pozdrawiam
    Ania

    --
    GG 2874748

  • 2. Data: 2003-01-22 09:08:21
    Temat: Re: Co napisac w CV jak sie nigdy nie pracowalo?
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Aniu, w CV nie kłamać !!!! bo to wcześniej czy później wyjdzie na jaw i
    głupio będzie.
    Piszesz co skończyłaś, jakie masz kwalifikacje, umiejętności - i te
    udokumnetowane, wtedy podajesz - certyfikat, dyplom, i podajesz swoje
    umiejętności które masz a na które nie masz papierka.
    Spokojnie możesz napisać , że byłaś/jesteś konsultantką Avon - i co z tego
    wynika - łatwość nawiązywania kontaktów z ludźmi, jeżeli pracowałaś w innej
    dziedzinie ale wiążą się z tym jakieś nabyte umiejętności np. umiesz pzrez
    to organizować pracę sobie i innym, współdziałanie w grupie etc - to żadna
    ujma. I pamiętaj cała ta literatura nie powinna przekroczyć 1 strony.
    W razie czego służę pomocą
    pozdrawiam Joanna

  • 3. Data: 2003-01-22 09:11:23
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Wed, 22 Jan 2003 09:44:16 +0100, "Anutka" <a...@g...pl>
    wrote:

    >Mam pytanie, co moze napisac absolwent w CV jezeli nigdzie nie pracowal (a
    >jak pracowal to na czarno w zupelnie inej dziedzinie niz kierunek studiow)

    nie jest ważne, czy pracowałeś 'po kierunku', ale to, czy pracowałeś w
    dziedzinie zbliżonej do profilu firmy, w której składasz CV.
    Koleżanki, które np. studiowaly psychologię, aby wykazać swą
    'aktywność' wpisywały np. pracę dorywczą przy ankietach, badaniach
    prowadzonych przez różne instytucje badania opinii publicznej.

    Ja mając 29 lat, zdążyłem już 3x zmieć zawód - oczywiście w tej chwili
    nie wpisuję tego, co robiłem np. w 91 roku - skupiam się na tym, co
    robię teraz.

    >Czy ma klamac? rozpisywc sie ze niewiadomo gdzie pracowal? no chyba raczej
    >nie...;-)

    jeden telefon do takiej firmy zdemaskuje twoje kłamstwo. Nigdy nie
    wiesz, czy przypadkiem w firmie do ktorej udajesz się na rozmowę nie
    pracuje ktoś, kto zna kogoś w tej firmie w której rzekomo pracowałeś.
    'Live is brutal & full of zasadzkas & sometimes copas w doopas' -
    musisz zakładać, że jeśli 'popełnisz' najmniejsze choćby kłamstewko,
    to zostaniesz na nim przyłapany. Dlatego lepiej nie kłamać, choć można
    delikatnie naciągać fakty poprzez odpowiednie ubieranie w słowa
    prostych faktów.

    Np. siedziałeś w firmie i klepałeś w kompie bazę danych w accessie,
    albo wręcz w excellu - często wynajmuje sie studentów na zlecenie,
    żeby siedzieli w firmie i weryfikowali bazę adresową, wyciągali z firm
    nazwiska osób władnych itd.

    A w CV piszesz:
    'Wsparcie procesów gromadzenia i przetwarzania danych'

    jak ładnie brzmi, prawda ? ;-)

    > ze jestem konsultantką Avonu?

    to zależy o jaką pracę się ubiegasz...

    Grendel

  • 4. Data: 2003-01-22 16:15:56
    Od: "Kiler" <p...@o...pl>

    Jesli sie nie pracowalo, a chce sie zeby CV wygladalo ladnie, to wystarczy
    powpisywac to co sie umie i jest istotne do pracy nalezy dopisac np, ze
    umiejetnosci takie zdobylem(am) na uczelni, przy pracy nad jakimis
    projektami, oraz mozna podac to jako zainteresowania.
    --

    Pozdrawiam, Piotrek

  • 5. Data: 2003-01-22 17:49:32
    Od: p...@p...onet.pl

    Witam !
    W dzisiejszych czasach trzeba się chwalić wszystkim!
    Nawet tym, że się zbierało owoce za granicą czy sprzątało, to pokazuje iż
    ten kto to pisze łatwo się przystosowuje do każdej pracy.
    Pozdrawiam Petelik!