eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Personal branding w social media

Personal branding w social media

2012-02-20 09:45

Przeczytaj także: Jak ślad cyfrowy może wpłynąć na twoją karierę?


- Traktujemy serwisy społecznościowe, jako naturalne źródło wiedzy o kandydatach, mające szczególne zastosowanie w poszukiwaniach osób z doświadczeniem. W tym celu chętnie sięgamy do profesjonalnych serwisów o charakterze biznesowym, takich jak GoldenLine oraz Linkedin. Przy ich pomocy nawiązujemy kontakt z potencjalnymi pracownikami. Jest to użyteczne narzędzie pozyskiwania Talentów oraz wygodna platforma komunikowania się z interesującymi nas osobami. - mówi Ewa Zmysłowska, Recruitment & Attraction Manager w PwC.

Jeżeli posiadamy profil w GoldenLine, potraktujmy go, jako nasze wirtualne CV, które może pomóc nam w kontakcie z potencjalnym pracodawcą. To, w jaki sposób zaprezentujemy się w sieci, może mieć istotny wpływ na jego decyzję. Jak o to właściwie zadbać i świadomie budować własny personal brand?

1. Pamiętajmy - profil w serwisie dla profesjonalistów to wirtualne CV

Jeżeli jeszcze nie posiadamy własnego konta w serwisie społecznościowym dla profesjonalistów- warto je założyć. Powinno ono zawierać informacje związane z doświadczeniem, zakresem obowiązków, znajomością języków obcych, posiadanymi certyfikatami oraz przebytymi szkoleniami. Im więcej szczegółowych danych podajemy, tym bardziej zwiększamy nasze szanse na kontakt z rekruterem. Pamiętajmy jednak, aby były one zgodne z prawdą, ponieważ mogą zostać bardzo szybko zweryfikowane w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej.

Na profilu warto umieścić podsumowanie zawodowe, wymienić najistotniejsze osiągnięcia, podkreślić swoje mocne strony oraz cechy i doświadczenie, które wyróżnią nas spośród innych kandydatów. Te informacje dają potencjalnemu pracodawcy pełen obraz naszej osoby i zachęcają do kontaktu właśnie z nami. - komentuje Monika Samojlik, Marketing Manager w GoldenLine.pl. Należy unikać wpisywania w swoim profilu informacji: “jestem bezrobotny” lub “szukam pracy”. W wielu przypadkach zniechęca to osobę z działu HR do wysłania oferty pracy pomimo, iż spełniamy wymagania dotyczące proponowanego stanowiska.

Wskazówka eksperta GoldenLine - aby zwiększyć swoje szanse na kontakt z rekruterem, w opisie obowiązków należy używać “słów kluczy”, charakterystycznych dla danej branży lub specjalizacji. Często, przy ich pomocy, specjaliści HR wyszukują właściwe profile kandydatów, odpowiadających wymaganiom określonego stanowiska. Sformułowania powinny być dobierane również pod kątem planowanej ścieżki kariery i rozwoju zawodowego.

2. Zdjęcie warte więcej, niż tysiąc słów

Duża liczba osób popełnia błąd, nie umieszczając swojego zdjęcia w profilu. Jest to ważny element naszej wirtualnej wizytówki, który może ją uzupełnić i podkreślić nasze atuty. Dodatkowo każdy z nas, także head-hunter, lubi wiedzieć, z kim będzie rozmawiał. Wybierając zdjęcie warto pamiętać o zasadzie: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Trzeba je dobierać rozważnie, ponieważ m.in. na jego podstawie będą oceniać Cię przyszli pracodawcy. Warto, aby przedstawiało nas w stylizacji zawodowej - w odpowiednio dobranym stroju oraz podkreślało nasz profesjonalizm i budziło zaufanie odbiorcy.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: