eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Praca w Policji: jakie wymagania?

Praca w Policji: jakie wymagania?

2009-06-08 12:40

Przeczytaj także: Atrakcyjna praca w policji


Badanie sprawdza:
  • zdolności intelektualne, w tym m.in.:
    • inteligencja werbalna,
    • inteligencja niewerbalna,
    • pamięć i spostrzeganie,
    • kreatywność,
    • umiejętność całościowego ujmowania problemów;
  • zachowania społeczne, podstawowe umiejętności interpersonalne, w tym m.in.:
    • zdolność rozumienia ludzi,
    • empatia,
    • zdolność porozumiewania się i wywierania wpływu,
    • umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów,
    • motywacja do pracy z ludźmi,
    • umiejętność nawiązywania kontaktów;
  • stabilność, cechy osobowości, w tym m.in.:
    • odporność na trudne sytuacje zawodowe,
    • zdolność samokrytycyzmu i samokontroli,
    • wiara we własne kompetencje i możliwości;
  • postawa w pracy, czyli grupa kompetencji decydujących o efektywności pracownika, w tym m.in.:
    • poziom aspiracji zadaniowych,
    • utożsamianie się z rolą zawodową,
    • styl funkcjonowania zawodowego.
Pozytywne zdanie testu jest niezbędne do dalszych procedur rekrutacyjnych. Osoba, która nie zdała testu może go powtórzyć nie wcześniej niż po upływie 12 miesięcy od dnia poddania się badaniu.


Ścieżki kariery w Policji

Kariera w Policji zależy od indywidualnych cech kandydata: wykształcenia, zdrowia, szczególnych predyspozycji np. fizycznych. Osoby przyjęte do programu Rekrut kierowane są na 6,5 miesięczne szkolenie. Po okresie nauki kandydat przystępuje do egzaminów i po pomyślnym zdaniu kierowany jest do odpowiedniej jednostki do pracy. Osoby z wyższym wykształceniem otrzymują dodatkowe punkty podczas rekrutacji (wyższe prawo, ekonomia, administracja, informatyka - 18 pkt, wykształcenie wyższe inne - 14 pkt, licencjat, inżynier - 12 pkt, średnie - 10 pkt). Nie jest możliwe przystąpienie natychmiast do korpusu oficerskiego bez stałej służby. Oficerem można zostać po okresie służby przygotowawczej, czyli po 3 latach od rozpoczęcia pracy. Podjęcie pracy w Centralnym Biurze Śledczym, czy też jednostkach antyterrorystycznych wymaga zdania specjalnych testów, wykazania się predyspozycjami i dobrym stanem zdrowia.
Przeczytaj także: Policja rekrutuje na Oracle Policja rekrutuje na Oracle

poprzednia  

1 2 3 4 ... 8

następna

oprac. : Kariera.pl Kariera.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: