eGospodarka.pl

PracaPorady dla pracownika › 7 porad, jak zadbać o profil zawodowy w sieci

7 porad, jak zadbać o profil zawodowy w sieci

2017-07-05 14:10

7 porad, jak zadbać o profil zawodowy w sieci

Jak zadbać o swój wizerunek w sieci? © Picture-Factory - Fotolia.com

W czasach powszechnej cyfryzacji poszukiwanie pracy oraz kształtowanie ścieżki zawodowej przeniosło się do internetu. Proces ten ciągle postępuje. Portale typu GoldenLine to także chleb powszedni rekruterów, którzy coraz częściej zaglądają na portale biznesowo-rekrutacyjne w poszukiwaniu jakże dziś deficytowych talentów. Widać zatem wyraźnie, że o profil zawodowy w sieci trzeba w należyty sposób zadbać.
Opracowany przez GoldenLine raport „Co czeka branżę HR w 2017 roku?” dowodzi, że w minionym roku niemal 8 na 10 rekruterów weryfikowało profil zawodowy kandydata w social mediach. To wystarczy, aby stwierdzić, że o swój wizerunek w sieci warto dbać. Jak się do tego zabrać? Oto 7 praktycznych wskazówek.

Wskazówka nr 1: Liczy się pierwsze wrażenie


Profil zawodowy w sieci to swoistego rodzaju wizytówka kandydata i jego cyfrowe CV. Dlatego też warto załączyć do niego aktualne i profesjonalne zdjęcie oraz przygotować informację podsumowującą dotychczasowe osiągnięcia zawodowe.
“Dla czytającego ważne są kluczowe umiejętności kandydata. Liczą się przede wszystkim kompetencje twarde, (np. znajomość języków programowania, narzędzi analitycznych czy systemy wsparcia sprzedaży), ale nie można zapominać również o umiejętnościach miękkich, w tym m.in. o sprawny zarządzaniu zespołem, umiejętnościach negocjacyjnych czy zdolności do budowaniatrwałych relacji z klientami” - mówi Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.

Wskazówka nr 2: Pochwal się swoim doświadczeniem zawodowym


Profil zawodowy powinien informować o twoim obecnym i poprzednich miejscach pracy. Nie ograniczaj się do samych nazw stanowisk, warto również hasłowo opisać zakres obowiązków. Najlepiej zacząć od zadań, które wykonywaliśmy najczęściej. Jak wynika z analiz GoldenLine, to właśnie doświadczenie zawodowe jest dla rekruterów najbardziej kluczowe.

Wskazówka nr 3: Dodaj odpowiednią specjalizację


Kandydaci, których profil zawodowy zawiera informacje o doświadczeniu i umiejętnościach z wielu dziedzin, mogą wybrać kilka specjalizacji. Przykładowo możesz pracować w IT, ale jest to ogólna nazwa całej specjalizacji. Dlatego warto wybrać konkretne specjalizacje np. programista PHP czy programista JAVA. Na tej podstawie rekruterzy bardzo często wyszukują kandydatów, warto więc upewnić się, czy na profilu mamy aktualne informacje.

fot. Picture-Factory - Fotolia.com

Jak zadbać o swój wizerunek w sieci?

Raz wypełniony profil zawodowy warto na bieżąco uzupełniać o najnowsze informacje związane z karierą zawodową oraz dodatkowymi aktywnościami.


Wskazówka nr 4: Opisz swoje wykształcenie oraz określ poziom znajomości języków obcych


Jest to znaczący element na profilu zawodowym, ponieważ rekruterzy w ogłoszeniach o pracę zazwyczaj wymagają od kandydatów określenia ich wykształcenia oraz poziomu znajomości języków obcych. Uczciwie oceń swoją biegłość językową – wcześniej czy później zostanie ona zweryfikowana przez rekrutera, np. podczas testów lub rozmowy kwalifikacyjnej.
“Odpowiednio opisane wykształcenie zawodowe oraz znajomość języków obcych to informacje, na które szczególnie powinny zwrócić uwagę osoby, które dopiero zaczynają swoją karierę zawodową i nie mają jeszcze bogatego doświadczenia zawodowego” - podkreśla Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.

Wskazówka nr 5: Buduj zawodową sieć kontaktów


Zapraszaj znajomych i współpracowników. Poproś o referencje i stwórz zawodową sieć kontaktów. Zwróć uwagę, kto oglądał Twój profil zawodowy - być może warto dodać te osoby do znajomych i nawiązać z nimi kontakt w ramach budowania sieci kontaktów.

Wskazówka nr 6: Regularnie uzupełniaj profil zawodowy


Raz wypełniony profil zawodowy warto na bieżąco uzupełniać o najnowsze informacje związane z karierą zawodową oraz dodatkowymi aktywnościami. Przy okazji zwróć szczególną uwagę na zakres obowiązków, umiejętności i specjalizacje. To do tych sekcji w pierwszej kolejności zaglądają rekruterzy i to one decydują, czy kandydat zostanie zakwalifikowany do kolejnych etapów rekrutacji.

Wskazówka nr 7: Pamiętaj o prywatnych kanałach komunikacji


Na swoich kontach w mediach społecznościowych służących do prywatnej komunikacji warto zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności. Kandydaci są często zaskoczeni, z jaką łatwością znajduje się w sieci informacje o ich życiu prywatnym, w tym również te niesprzyjające.
“Pamiętajmy, aby w kanałach społecznościowych przeznaczonych do kontaktów prywatnych ograniczyć widoczność profilu do najbliższych znajomych i nie upubliczniać treści, które mogłyby wywoływać kontrowersje i podawać w wątpliwość naszą kandydaturę na wybrane stanowisko” - radzi Agnieszka Napora, HR Business Partner w GoldenLine.

oprac. : eGospodarka.pl

Zobacz także

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.