eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaPorady dla pracownika › Możesz codziennie pracować godzinę krócej

Możesz codziennie pracować godzinę krócej

2006-02-02 13:20

Możesz codziennie pracować godzinę krócej

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (6)

Ponad 40% pracowników biurowych przyznaje się do regularnego gubienia dokumentów. Przeciętny pracownik spędza 150 godzin rocznie na szukaniu dokumentów na biurku. Jak opanować chaos w dokumentach? Papierów na biurku nie da się całkowicie wyeliminować, trzeba zatem w sprytny i przemyślany sposób nad nimi zapanować.

Przeczytaj także: 10 kluczowych kompetencji, które powinna posiadać sekretarka

Zasada pierwsza i najważniejsza: zredukuj czas poszukiwania dokumentu o połowę i zajmij się nim w momencie, w którym wpadnie Ci w ręce. Gdy zniknie gdzieś na biurku w stosie innych papierów będzie za późno. Połóż go tak, by był łatwo dostępny, w specjalnie przeznaczonej na nowe dokumenty półce/kuwecie, koszulce, stojącym pojemniku, bądź w zawieszanych teczkach. Możesz włożyć dokument od razu do koszulki z ustalonym kodem kolorystycznym: np. kolor czerwony na oznaczenie dokumentów pilnych, niebieski na oznaczenie spraw do rozpatrzenia, żółty na oznaczenie faktur i rachunków.

Zasada druga: wybierz jednolity system przechowywania podręcznych dokumentów, zgodnie z własnymi preferencjami i przyzwyczajeniami. Dotychczas najczęściej wybieranym w Polsce sposobem przechowywania bieżących dokumentów jest wpinanie do segregatorów. System ten jednak na ogół nie działa. Dlaczego? Dziurkowanie każdego dokumentu, bądź wkładanie go do koszulki, wpinanie do segregatora i odstawianie segregatora za każdym razem na półkę jest czasochłonne. Zajęło by nam to co najmniej 2 godziny dziennie. Do przechowywania dokumentów podręcznych służą profesjonalne systemy, takie jak: otwarte półki/kuwety na biurko, stojące pojemniki na dokumenty oraz system archiwizacji zawieszanej.

Codziennie poświęć 10 minut pod koniec dnia pracy na uporządkowanie bieżących dokumentów.
Ofertówki z kolorowym brzegiem - pionowe
Jeżeli zdecydowałeś się na system kuwetowy, użyj ofertówek (rodzaj koszulki na dokumenty, która łączy w sobie także zastosowanie teczki) w systemie kolorystycznym. Wymienne kolorowe indeksy pozwalają nie tylko dobrze i w widoczny sposób oznaczyć dokumenty, ale także umożliwiają wielokrotne wykorzystanie ofertówek - wystarczy wymienić indeks i ponownie go opisać.

Odnalezienie właściwego dokumentu stanie się o wiele prostsze - wystarczy delikatnie unieść brzeg ofertówki gdzie znajduje się indeks – posiada ona w tym miejscu perforację, która ułatwia „podglądanie” opisów na indeksach. Tak posegregowane dokumenty są łatwe do odnalezienia na każdym biurku.

Ofertówki z kolorowym grzbietem - poziome

Jeżeli zdecydowałeś się na system stojących, otwartych pojemników – pomocnym rozwiązaniem jest wybór ofertówek w systemie kolorystycznym z kolorowym grzbietem. Ustawione w pojemniku będą doskonale widoczne.

 

1 2

następna

oprac. : Esselte

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: