eGospodarka.pl

PracaPorady dla pracownika › 4 kroki do znalezienia wymarzonej pracy

4 kroki do znalezienia wymarzonej pracy

2015-10-31 00:49

4 kroki do znalezienia wymarzonej pracy

Regularnie przeglądaj oferty pracy © Maksym Yemelyanov - Fotolia.com

Szukanie nowego miejsca zatrudnienia to duże wyzwanie. Kluczem do sukcesu jest potraktowanie całego procesu poszukiwań jako procesu biznesowego, który wymaga precyzyjnego określenia celu i przygotowania strategii działania.
Nie wszystkie informacje o wakatach trafiają do publicznego obiegu. Często pracodawcy wykorzystują inne kanały w dotarciu do kandydatów. Jeśli chcemy, aby nasze poszukiwania pracy przyniosły efekty, uwzględnijmy ten fakt w naszej strategii działania. Zróżnicowanie kanałów dotarcia i włączenie w strategię proaktywnych działań zwiększa nasze szanse na realizację postawionego celu. Poniżej przedstawiamy cztery działania, których nie powinno w niej zabraknąć.

1. Regularnie przeglądaj oferty pracy i szybko na nie odpowiadaj


Każdego dnia internetowe serwisy ogłoszeniowe publikują setki ofert pracy z całego kraju. Portale umożliwiają łatwą i szybką selekcję ofert m.in. pod kątem lokalizacji, branży, stanowiska, znajomości języków obcych i programów czy formy zatrudnienia. Dostępność ofert pracy w serwisach internetowych pozwala zdobywać nie tylko informacje o pojawiających się wakatach, ale też wiedzę na temat aktualnych potrzeb i wymagań pracodawców. Dzięki świadomości, jakich kompetencji poszukują pracodawcy w danej branży, kandydaci są w stanie lepiej przygotowywać dokumenty aplikacyjne, ponieważ wiedzą, na jakie doświadczenia czy umiejętności należy położyć największy nacisk. Jednocześnie, wiedza na temat rynkowych oczekiwań ułatwia podejmowanie działań rozwojowych, takich jak: szkolenia, kursy czy studia podyplomowe. Niestety, dostęp do ogłoszeń ma nieograniczona liczba kandydatów, a to oznacza, że konkurencja jest naprawdę duża, więc trzeba działać szybko i efektywnie. Aplikujmy więc wtedy, gdy na wymagania określone w ogłoszeniu odpowiadamy przynajmniej w 80%. Im szybciej dopasujemy swoje dokumenty aplikacyjne do ogłoszenia i prześlemy je pracodawcy, tym większe będziemy mieli szanse na udział w procesie rekrutacji.
Szukając ofert pracy w Internecie warto przeglądać zarówno specjalistyczne portale ogłoszeniowe, np. praca.pl, pracuj.pl czy infopraca.pl, jak i strony agencji zatrudnienia, powiatowych urzędów pracy, lokalne i ogólnokrajowe serwisy ogłoszeniowe, np. praca.gratka.pl, a także multiwyszukiwarki, które agregują oferty pracy z różnych stron internetowych. Większość portali pozwala na zapisywanie ustawień wyszukiwania, uwzględniających interesujący nas profil stanowiska, a także daje możliwość zamówienia powiadomień o ofertach pracy zgodnych ze zdefiniowanym obszarem. Warto korzystać z takich funkcjonalności, ponieważ ułatwiają i przyspieszają wyszukiwanie ofert. Bieżące monitorowanie rynku ogłoszeń i reagowanie na oferty może przyczynić się do szybszego znalezienia zatrudnienia – komentuje Anna Długosz-Enkhtuya – Specjalista ds. HR z LeasingTeam.

fot. Maksym Yemelyanov - Fotolia.com

Regularnie przeglądaj oferty pracy

Im szybciej dopasujemy swoje dokumenty aplikacyjne do ogłoszenia i prześlemy je pracodawcy, tym większe będziemy mieli szanse na udział w procesie rekrutacji.


2. Zbuduj profesjonalny wizerunek w mediach społecznościowych


Coraz częściej kluczową rolę w poszukiwaniu pracy odgrywają media społecznościowe, w tym dwa największe serwisy biznesowe w Polsce, czyli GoldenLine i LinkedIn, zrzeszające zarówno specjalistów z różnych branż, jak i rekruterów. Już samo założenie profilu w tych serwisach zwiększa szanse na znalezienie stałej pracy lub udział w ciekawym projekcie. Konto w tych portalach w pewnym sensie zastępuje CV, dlatego warto poświęcić czas na uzupełnienie swojego profilu tak, by wyglądał profesjonalnie. Na naszym profilu powinny więc znaleźć się prawdziwe informacje dotyczące przebiegu zatrudnienia, zakresu dotychczasowych obowiązków, zrealizowanych projektów, sukcesów zawodowych, wykształcenia, ukończonych kursów i szkoleń, poziomu znajomości języków obcych, czy mocnych stron. Korzystający z rekrutacyjnych portali społecznościowych kandydat zyskuje zarówno dostęp do ciekawych ofert pracy, jak i szansę na to, że jego profil skłoni rekrutera do zaproszenia kandydata do udziału w procesie rekrutacji. Portale społecznościowe można wykorzystać również do budowania swojego eksperckiego wizerunku. Dołączając do grup zawodowych i aktywnie uczestnicząc w dyskusjach czy wypowiadając się na forach branżowych, kandydaci potwierdzają swoje umiejętności, kompetencje i zainteresowania zawodowe. Jeśli prowadzimy bloga branżowego, udzielamy się na forach biznesowych lub komentujemy tematy związane z naszą branżą np. poprzez Twitter, możemy uzupełnić swój profil linkami odsyłającymi do tych stron. Warto także poprosić swoich poprzednich pracodawców, współpracowników lub partnerów biznesowych o wystawienie referencji. W ten sposób możemy wzmocnić swoją wiarygodność i zbudować profesjonalny wizerunek.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.