eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Specjalista ds. sprzedaży

Specjalista ds. sprzedaży

Specjalista ds. sprzedaży

Specjalista ds. sprzedaży - zakres obowiązków i opis stanowiska © pressmaster - Fotolia.com

Specjalista do spraw sprzedaży realizuje plany sprzedażowe podmiotu gospodarczego poprzez utrzymywanie kontaktów ze stałymi partnerami handlowymi oraz pozyskiwanie nowych klientów. Jest osobą, która koncentruje się na sprzedaży produktów i usług (dla klientów indywidualnych oraz firm) znajdujących się w ofercie handlowej przedsiębiorstwa, i aktywnie ją wspiera (organizowanie promocji oraz analiza i przygotowanie optymalnej oferty handlowej). Osoba zatrudniona w tym zawodzie pozyskuje gruntowną wiedzę o rynku, na którym działa przedsiębiorstwo i monitoruje działania konkurencji.
Jednym z kluczowych zadań specjalisty ds. sprzedaży jest budowanie bazy klientów oraz realizacja założonych planów sprzedażowych. Poza aktywną sprzedażą zajmuje się również reklamacjami i wspiera klientów w sytuacjach problemowych. Bierze udział w wydarzeniach branżowych, gdzie często jest reprezentantem firmy. Regularnie prowadzi dokumentację sprzedażową i raportuje wyniki sprzedaży przełożonym.

Czym się zajmuje specjalista ds. sprzedaży (Zakres obowiązków):


  • analizowanie rynku i ofert konkurencji
  • realizowanie planów sprzedażowych
  • sprzedawanie produktów branżowych
  • obsługa klienta
  • pozyskiwanie nowych klientów
  • utrzymywanie kontaktów z dotychczasowymi partnerami handlowymi
  • sporządzanie raportów, analiz i prognoz dotyczących sprzedaży
  • reprezentacja firmy
  • przyjmowanie reklamacji

Wymagania


Specjalista do spraw sprzedaży powinien mieć wykształcenie minimum średnie, ale najlepiej legitymować się wykształceniem wyższym ekonomicznym i studiami podyplomowymi z zakresu zarządzania sprzedażą. Wskazana jest znajomość języków obcych na poziomie B2 i wyżej, umiejętność obsługi komputera oraz posiadanie prawa jazdy kat. B. Do wykonywania zawodu preferowane jest co najmniej dwuletnie doświadczenie w dziale sprzedaży. Wskazane jest doskonalenie kompetencji na specjalistycznych kursach z obszaru nowoczesnych technik i form sprzedaży, negocjacji, metod budowania długotrwałych relacji z klientem oraz z zakresu ochrony danych osobowych.

Ważnymi cechami specjalisty ds. sprzedaży są komunikatywność, samodzielność w działaniu i przedsiębiorczość.

Zarobki


Premia stanowi średnio 13% pensji całkowitej specjalisty ds. sprzedaży, natomiast 87% to pensja zasadnicza.

Zarobki specjalisty ds. sprzedaży można sprawdzić pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/sprzedaz/specjalista-ds-wspierania-sprzedazy/

Dostępne oferty pracy:

Więcej na ten temat: specjalista ds. sprzedaży

Oceń

1 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.