eGospodarka.pl

PracaSłownik stanowisk › Specjalista ds. rekrutacji, rekruter

Specjalista ds. rekrutacji, rekruter

Specjalista ds. rekrutacji, rekruter

Specjalista ds. rekrutacji, rekruter - zakres obowiązków i opis stanowiska © Jakub Jirsák - Fotolia.com

Osoba na stanowisku specjalisty ds. rekrutacji odpowiada za poszukiwanie do pracy kandydatów najlepiej odpowiadających oczekiwaniom danego pracodawcy – planuje i realizuje cały proces rekrutacyjny. Jest to zawód zyskujący na popularności. Rekruter może pracować w firmach zajmujących się pozyskiwaniem pracowników dla podmiotów zewnętrznych, w firmach szkoleniowych, outsourcingowych, jak również być zatrudniony w dziale zarządzania zasobami ludzkiego. Pracuje pod nadzorem kierownika ds. rekrutacji.

Czym się zajmuje specjalista ds. rekrutacji, rekruter (Zakres obowiązków):


  • planowanie strategii rekrutacyjnej przy uwzględnieniu profilu danej firmy i oczekiwań pracodawcy
  • opracowanie zasad i procedur rekrutacji wewnętrznej i zewnętrznej
  • współtworzenie profilu kandydata
  • tworzenie i publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych
  • przyjmowanie dokumentów kandydatów do pracy i dokonywanie ich selekcji
  • przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych z wybranymi kandydatami
  • monitorowanie rynku pracy, poszukiwanie kandydatów na specjalnych portalach, np. Linkedin
  • przeprowadzanie testów kompetencji i testów psychologicznych
  • współpraca z agencjami pracy tymczasowej i firmami doradztwa personalnego
  • sporządzanie raportów, opinii i rekomendacji
  • budowanie relacji z klientami firmy
  • sporządzenie i prowadzenie bazy danych CV
  • reprezentowanie firmy na Targach Pracy

Wymagania


Nie ma ścisłych wymagań dotyczących wykształcenia kandydatów na to stanowisko – atutem mogą być ukończone studia z zakresu zarządzania, socjologii, psychologii, pedagogiki czy marketingu, ale równie dobrze mogą się w tym zawodzie odnaleźć osoby po studiach o zupełnie innym profilu. Uczelnie oferują także studia podyplomowe z zakresu HR. Po rozpoczęciu pracy rekruter odbywa wewnętrzne szkolenie.

Pracownik ten powinien znać język angielski (podczas rekrutacji często istnieje konieczność odbycia rozmowy w tym języku), orientować się w technikach rekrutacyjnych, a także posiadać wiedzę z zakresu prawa pracy. Musi również sprawnie obsługiwać komputer, z naciskiem na pakiet Microsoft Office.

Specjalista do spraw rekrutacji musi być osobą komunikatywną, otwartą, dobrze zorganizowaną, łatwo nawiązywać relacje z ludźmi. Powinien także umieć pracować pod presją czasu.

Zarobki


Zarobki na stanowisku specjalisty ds. rekrutacji można sprawdzić pod adresem: http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/hr/specjalista-ds-rekrutacji-i-selekcji/

Dostępne oferty pracy:

Więcej na ten temat: specjalista ds. rekrutacji, rekruter

Oceń

1 1

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Polecane oferty pracy

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.