eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik stanowisk › Marketing Manager, kierownik ds. marketingu

Marketing Manager, kierownik ds. marketingu

Marketing Manager, kierownik ds. marketingu

Marketing Manager, kierownik ds. marketingu - zakres obowiązków i opis stanowiska © gustavofrazao - Fotolia.com

Marketing Manager, inaczej znany też pod nazwą kierownika ds. marketingu to osoba, która jest odpowiedzialna za tworzenie i nadzorowanie polityki firmy w zakresie marketingu. Celem jego pracy jest planowanie i realizacja, w tym wdrażanie, opracowywanie, koordynowanie, kontrolowanie i nadzorowanie działań marketingowych firmy, w której pracuje. Pracownik na tym stanowisku kreuje wizerunek firmy i jej produktów poprzez opracowanie i prowadzenie kampanii medialnych oraz planowanie i realizację założeń komunikacyjnych z klientami.

Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu w 2013 roku

Marketing Manager w szczególności wdraża plany marketingowe i kontroluje ich realizację, ustala wskaźniki i analizuje wpływ zmiennych, opracowuje budżet i plan kontroli wydatków marketingowych, koordynuje działania komórek wdrażających strategię marketingową, kieruje zespołem osób wdrażających plany marketingowe, planuje i organizuje pracę w dziale marketingu, opracowuje raporty o istotnych zdarzeniach dotyczących pracy w dziale marketingu. Kierownik ds. marketingu przeprowadza korektę planów marketingowych i doskonali pracę przedsiębiorstwa. Zajmuje się on także organizowaniem szkoleń dla pracowników oraz motywuje ich do pracy.

Czym się zajmuje Marketing Manager, kierownik ds. marketingu (Zakres obowiązków):


  • planowanie i organizowanie pracy w dziale marketingu
  • zarządzanie zespołem
  • ustalanie wskaźników świadomości i wizerunku marki/produktu
  • projektowanie strategii wdrażania programów promocyjnych
  • organizowanie szkoleń i szkolenie personelu
  • opracowywanie budżetu i planu kontroli wydatków marketingowych
  • współpraca z równoległymi stanowiskami w dziale marketingu i sprzedaży

Wymagania


Kierownik ds. marketingu powinien posiadać wykształcenie wyższe. Preferowanymi kierunkami studiów są marketing, zarządzanie i ekonomia. Kandydat na to stanowisko powinna znać języki obce na wysokim poziomie, np. posiadać Certificate in Advanced English oraz wykazywać znajomość drugiego języka na poziomie przynajmniej komunikatywnym.

Ponadto osoba ta powinna mieć kompetencje kierownicze, umiejętności negocjacyjne oraz doświadczenie w zarządzaniu zespołem. Ceniona jest też kreatywność i wysoka komunikatywność. Na stanowisku tym wymaga się znajomości metod kontroli efektywności pracy w dziale marketingu.

Zarobki


Aktualne zarobki na stanowisku w tym stanowisku można sprawdzić pod adresem:
http://www.firma.egospodarka.pl/zarobki/marketing/kierownik-ds-marketingu/

Dostępne oferty pracy:

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: