eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik stanowisk › Brand Manager, opiekun marki

Brand Manager, opiekun marki

Brand Manager, opiekun marki

Brand Manager, opiekun marki - zakres obowiązków i opis stanowiska © Ben Chams - Fotolia.com

Na język polski pojęcie to tłumaczone jest jako „opiekun marki” lub „menadżer ds. marki”. Jest to samodzielne, wstępne stanowisko kierownicze podlegające kierownikowi lub dyrektorowi marketingu. Brand Manager zajmuje się dbałością o wizerunek i rozpoznawalność marki, dlatego musi posiadać szeroką znajomość produktów i usług z danego sektora rynku.

Przeczytaj także: Zarobki w PR i marketingu w 2013 roku

Czym się zajmuje brand Manager, opiekun marki (Zakres obowiązków):


  • przeprowadzanie kampanii reklamowych i promocja marki
  • współpraca z agencjami badawczymi w zakresie przeprowadzania badań marketingowych – ustalanie szczegółów badań, określenie wymagań, celów itp. Ma to miejsce na etapie wprowadzania nowego produktu na rynek
  • doradzanie klientom we wszystkich stadiach kreowania marki
  • prezentacja produktu/usługi oraz jego sprzedaż
  • koordynacja projektów promocyjnych dealerów i przedstawicieli handlowych
  • monitorowanie rynku i działań konkurencji
  • przygotowywanie raportów marketingowych i cenowych
  • współpraca z działem sprzedaży i partnerami firmy

Wymagania


Od Brand Managera oczekuje się wykształcenia wyższego z zakresu marketingu i zarządzania (lub kierunków pokrewnych, ewentualnie ukończenia studium reklamy). Bardzo ważna jest biegła znajomość języka angielskiego oraz doświadczenie – najlepiej kilkuletnie – w dziale marketingu.

Wśród cech osobowościowych znaczenie mają: samodzielność, zaangażowanie, komunikatywność, zdolności negocjacyjne i prezentacyjne, odpowiedzialność, odporność na stres i umiejętność pracy w zespole.

Brand Manager może awansować na senior brand managera lub kierownika do spraw marketingu. Kolejnymi etapami kariery są: dyrektor do spraw marketingu, dyrektor zarządzający, dyrektor generalny, a w końcu – prezes/CEO.

Zarobki


Zarobki osoby na tym stanowisku wahają się między 2,5 tys. zł. brutto a 17 tys. zł brutto i w dużej mierze zależne są od osiąganych wyników (podpisanych kontraktów, poziomu sprzedaży).
Więcej na ten temat: brand Manager, opiekun marki

Dostępne oferty pracy:

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: