Uwaga na imprezy firmowe i media społecznościowe
2015-03-15 00:59
Uwaga na imprezy firmowe © vichie81 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak zbudować profesjonalny wizerunek w Internecie?
Smartfony są wszechobecne. Wybierając się na firmową imprezę musimy pamiętać, że niemalże każdy właściciel inteligentnego telefonu to potencjalny paparazzi. W dobie mediów społecznościowych wystarczy zaledwie jedno kliknięcie, aby umieścić w sieci dowody naszych najgorszych wpadek.Dla pracowników
Wszyscy jesteśmy ludźmi, więc drobne wpadki zdarzają nam się stosunkowo często. Musimy jednak pamiętać, że impreza w pracy rządzi się innymi prawami niż prywatne spotkanie w gronie najbliższych przyjaciół. Nawet w miejscu pracy, gdzie atmosfera jest pozornie koleżeńska i „luźna”, nie zapominajmy, że dla niektórych kariera stoi wyżej w hierarchii wartości niż sumienie czy dobre imię kolegów po fachu. Przed imprezą warto więc zastanowić się nad kilkoma kwestiami.
- Czy potrafimy kontrolować ile wypijemy?
- Czy jedliśmy przed imprezą? Sprawdźmy menu i jeśli serwowane będą tylko przekąski, postarajmy się zjeść porządną kolację.
- Zawczasu zaplanujmy powrót do domu np. zamawiając taksówkę na określoną godzinę.
- Starajmy się unikać spotkań poprzedzających właściwą imprezę.
- Pomiędzy kolejnymi drinkami starajmy się pić dużo wody.
- Do zdjęć pozujmy wyłącznie na początku spotkania.
- Rozmowy z szefem ograniczmy do niezbędnego minimum. Starajmy się unikać tematu podwyżek i awansu. Firmowa impreza nie jest najwłaściwszym miejscem na tego typu rozmowy.
- Unikajmy nieprzemyślanego publikowania w Internecie zdjęć i komentowania ich. W czasie zabawy najlepiej wylogować się z serwisów społecznościowych
- Jeśli już zdecydujemy się opublikować zdjęcie i oznaczyć na nim kolegów z pracy, pamiętajmy zapytać ich o zgodę.
fot. vichie81 - Fotolia.com
Uwaga na imprezy firmowe
Dla pracodawców
Pracodawcy powinni mieć na uwadze fakt, że za sprawą mediów społecznościowych, wszystko co wydarzy się na firmowym przyjęciu, może zostać sfotografowane i zamieszczone w sieci.
Wszelkie materiały publikowane online sprawiają, że przestajemy być w sieci anonimowi – często nie zdając sobie sprawy z konsekwencji – podkreśla Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl. Katastrofalne w skutkach dla wizerunku firmy są najczęściej materiały publikowane przez pracowników. Niektóre z filmów zamieszczonych są nierzadko wykorzystywane w sądzie jako dowód w sprawach przeciwko pracodawcom.
Oto więc kilka porad dla firm i przełożonych, których należy przestrzegać, by efektem biurowych imprez nie był spadek reputacji firmy:
- Należy zwrócić szczególną uwagę na sferę aktywności online pracowników, szczególnie w wymiarze mediów społecznościowych.
- Niezbędne są szkolenia w zakresie mediów społecznościowych dot. publikowania w nich treści o firmie i życiu firmowym. Tak prężnie rozwijająca się gałąź Internetu zasługuje na szczególną refleksję, a pracownicy powinni znać jasną i przejrzysta politykę firmy w tej sprawie.
oprac. : Monster Polska
Przeczytaj także
-
Jak ślad cyfrowy może wpłynąć na twoją karierę?
-
Dobry wizerunek a rozwój zawodowy
-
Kandydaci do pracy odrzucani przez wpisy na Facebooku
-
Media społecznościowe a wizerunek pracownika i firmy
-
Czym jest spear phishing i jak się przed nim chronić?
-
Audio marketing w świecie online
-
7 błędów popełnianych na Linkedin. Czy też je robisz?
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
-
Jak wykorzystać LinkedIn do budowy relacji biznesowych i profilu zawodowego?
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)