eGospodarka.pl

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Świadectwo pracy

Świadectwo pracy

Dokument wydawany pracownikowi przez pracodawcę po wygaśnięciu lub rozwiązaniu stosunku pracy.

Świadectwo pracy zawiera informacje odnośnie:
  • okresu wykonywanej pracy,
  • rodzaju wykonywanej pracy,
  • zajmowanych stanowisk,
  • trybu rozwiązania umowy,

a także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i uprawnień z ubezpieczenia społecznego.

Szczegółowe zasady dotyczące wystawiania świadectwa pracy i jego treści zawarte są w Kodeksie pracy oraz w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 maja 1996 r.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: