eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Polityka płacowa

Polityka płacowa

Przeczytaj także: Raport płacowy

Kluczowy element systemu płac w przedsiębiorstwie. Polega na decydowaniu o wysokości płac w firmie w odniesieniu do wysokości płac na podobnych stanowiskach w innych firmach. Innymi słowy, polityka płacowa organizacji sytuuje ją pod względem struktury i poziomu wynagrodzeń względem porównywalnych organizacji na rynku.

Polityka płacowa obejmuje takie kwestie, jak:
  • dostosowanie wynagrodzeń pod względem ich wysokości i transparentności,
  • stosowanie opisów stanowisk pracy,
  • stosowanie czytelnych kryteriów oceny w przypadku premiowania zadaniowego,
  • niwelację dysproporcji płacowych wynikających z dodatków nieobligatoryjnych, które powiązane są raczej z grupą zawodową czy stażem pracy, a nie z jej efektywnością.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: