Kluczowe kompetencje
Przeczytaj także: Kompetencje
Najważniejsze i najbardziej podstawowe umiejętności wyodrębnione przez Unię Europejską, których posiadanie i rozwijanie ma być szansą na osiągnięcie sukcesu zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.Wyróżnia się osiem kluczowych kompetencji:
- porozumiewanie się w języku ojczystym,
- porozumiewanie się w obcych językach,
- kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne,
- kompetencje informatyczne,
- umiejętność uczenia się,
- kompetencje społeczne i obywatelskie,
- inicjatywność i przedsiębiorczość,
- świadomość i ekspresja kulturalna.
Proces rozwijania kompetencji kluczowych trwa przez całe życie.
Jako kluczowe kompetencje określa się również kompetencje najistotniejsze z punktu widzenia pracodawcy na konkretnym stanowisku, a więc te, które pozwolą na osiągnięcie przez pracownika najlepszych wyników.
Przeczytaj także
-
Kompetencje specyficzne dla roli
-
Kompetencje specyficzne dla funkcji
-
Kompetencje miękkie, czyli must have pracownika
-
Pracodawcy bez pomysłu na rozwój zawodowy pracowników?
-
3 kroki do odkrycia i zarządzania talentem
-
Jakie kompetencje pracowników pożądane w XXI wieku?
-
Prawnik na rynku pracy. Kancelaria prawna potrzebuje nowych kompetencji
-
Kompetencje w zarządzaniu zasobami ludzkimi
-
Wynagradzanie za kompetencje
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)