Hierarchia źródeł prawa pracy
Przeczytaj także: Prawo pracy
Akty prawne o charakterze ogólnym, określające relacje pracodawca-pracownik, uporządkowane pod względem rangi z zastrzeżeniem, że akty niższego rzędu nie mogą stać w sprzeczności z aktami wyższego rzędu.W Polsce hierarchia przedstawia się następująco:
- Konstytucja RP,
- Ustawy (Kodeks pracy),
- Akty wykonawcze do ustaw (rozporządzenia Rady Ministrów i poszczególnych ministrów),
- Układy zbiorowe pracy,
- Regulaminy i statuty określające prawa i obowiązki stron stosunku pracy (regulaminy pracy i regulaminy wynagrodzeń),
- Umowa o pracę.
Przeczytaj także
-
Zwolnienie od pracy z powodu działania siły wyższej problematyczne dla pracodawców
-
5 rzeczy, które warto wiedzieć o regulaminie pracy
-
Bezzasadne wypowiedzenie umowy przez pracownika - jakie roszczenia pracodawcy?
-
Prawo pracy na wakacje, czyli o urlopach wypoczynkowych i nie tylko
-
Zmiany w prawie pracy kluczowe dla pracowników
-
Kontrola trzeźwości pracowników, czyli ważne zmiany w prawie pracy
-
Regulamin pracy. Jakie kary grożą pracodawcom za naruszenia?
-
Dyrektywa work-life balance - co oznacza dla pracowników i firm?
-
Prawo pracy. Już teraz warto znać nowe regulacje
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)