eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Hierarchia źródeł prawa pracy

Hierarchia źródeł prawa pracy

Przeczytaj także: Prawo pracy

Akty prawne o charakterze ogólnym, określające relacje pracodawca-pracownik, uporządkowane pod względem rangi z zastrzeżeniem, że akty niższego rzędu nie mogą stać w sprzeczności z aktami wyższego rzędu.

W Polsce hierarchia przedstawia się następująco:
  1. Konstytucja RP,
  2. Ustawy (Kodeks pracy),
  3. Akty wykonawcze do ustaw (rozporządzenia Rady Ministrów i poszczególnych ministrów),
  4. Układy zbiorowe pracy,
  5. Regulaminy i statuty określające prawa i obowiązki stron stosunku pracy (regulaminy pracy i regulaminy wynagrodzeń),
  6. Umowa o pracę.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: