eGospodarka.pl

PracaSłownik pojęć rynku pracy › Hackmana i Oldhama teoria satysfakcji z pracy

Hackmana i Oldhama teoria satysfakcji z pracy

Koncepcja zadowolenia z pracy i motywacji wewnętrznej, należąca do nurtu work-design (satysfakcja zawodowa uwarunkowana środowiskowo), stworzona w latach 60-tych XX wieku przez Hackmana i Oldhama.

Według tej teorii o satysfakcji z pracy decydują trzy czynniki:
  1. Postrzeganie przez pracownika pracy jako sensownej,
  2. ponoszenie odpowiedzialności za rezultaty swojej pracy,
  3. możliwość poznania rezultatów swojej pracy.

Im bardziej dane zajęcie uwzględnia wymienione czynniki, tym większe prawdopodobieństwo, że pracownik motywowany będzie treścią pracy, a nie czynnikami zewnętrznymi. Dodatkowo ważne są takie kwestie jak stopień złożoności oraz doniosłości zadania, a także stopień, w jakim pracownik się z nim identyfikuje.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć urząd pracy.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: