Benchmarking
Przeczytaj także: Partycypacja pracownicza
Metoda zarządzania przedsiębiorstwem, polegająca na podpatrywaniu innych firm (głównie liderów branży) i wdrażaniu we własnym przedsiębiorstwie rozwiązań bazujących na wnioskach wyciągniętych z obserwacji (bench-mark oznacza punkt odniesienia, dzięki któremu można określić swoje położenie).Benchmarking umożliwia porównanie usług, metod, procesów i produktów, przy czym nie chodzi w nim o kopiowanie, a raczej o szukanie najlepszej drogi dojścia do wyników osiąganych przez wiodące w danej dziedzinie firmy.
Wyróżnia się cztery rodzaje benchmarkingu:
- benchmarking strategiczny,
- benchmarking procesów,
- benchmarking produktów
- benchmarking metod zarządzania.
Przeczytaj także
-
LOG Global Edition do zarządzania firmą
-
Outsourcing jako filozofia działania firmy
-
Cele i zarządzanie przez cele
-
Podatki gorsze niż sztuczna inteligencja. CFO i główni księgowi o wyzwaniach
-
Sztuczna inteligencja tajną bronią firm. Co o korzyściach z GenAI mówią CEO?
-
Przyszłość, nadzieje i zagrożenia oczami CEO
-
Sztuczna inteligencja nie zabierze pracy, ale są inne zagrożenia
-
Ryzyko biznesowe: co najbardziej niepokoi CEO polskich firm?
-
CEO wierzą, że spowolnienie gospodarcze to szansa na rozwój firmy?
Poprzednie hasło
Następne hasło
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)